Bangladeş’te kızamık kabusu: Yüzlerce çocuk hayatını kaybetti, vakalar çığ gibi büyüyor


Bangladeş’te mart ayından bu yana kızamık şüphesi ve teşhisi konulan 500’den fazla çocuk yaşamını yitirdi. Bangladeş Sağlık Bakanı, virüsle mücadele eden doktor ve hemşirelerin bayram izinlerinin iptal edildiğini duyurdu.

VAKA PATLAMASI YAŞANIYOR

Sadece iki ayı aşkın bir sürede şüpheli kızamık vaka sayısı 60 bini aştı. Pek çok hasta laboratuvar sonuçlarını beklediği için kesin sayının daha da yüksek olduğu tahmin ediliyor.

Öksürük ve hapşırık yoluyla ışık hızıyla yayılan virüs, özellikle 5 yaş altı aşısız çocuklar için ölümcül risk taşıyor.

Ülke genelinde ailelerin hasta çocukları için hastanelerde yatak bulamadığına dair çok sayıda rapor geliyor. BBC’ye konuşan UNICEF yetkilileri, saha ziyaretlerinde hastanelerin tamamen dolup taştığını ve personellerinin izolasyon ile triyaj (hasta sınıflandırma) önlemlerine destek verdiğini belirtti.

Bangladeş Sağlık ve Aile Refahı Bakanı Sardar Sakhawat Hossain, BBC’ye yaptığı açıklamada vakaların yakında düşüşe geçmesini beklediklerini söyledi. Hossain, “Aşılamadan sonra bebeklerde antikor oluşması 3 ila 4 hafta sürer. Önümüzdeki hafta, inşallah vaka sayıları aşağı inecektir” ifadelerini kullandı.

Öte yandan uzmanlar, bayram tatilinde ailelerin seyahat edecek olması nedeniyle virüsün daha da yayılmasından endişe ediyor. Dr. Husain, “Binlerce çocuk aileleriyle kasabadan köye seyahat edecek. Ateşli ve virüslü çocukların diğer çocuklarla karışma riski çok yüksek” uyarısında bulundu.

Bakan Hossain ise tüm bu kaosa rağmen ülkede “acil durum” ilan edilmesi çağrılarını reddederek, “Acil durum ilan etmeyi kesinlikle düşünmüyorum. Bangladeş bu durumun üstesinden gelebilecek güçtedir” dedi.



Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/wphaberbotu/public_html/wp-includes/functions.php on line 5493