İSRAİL LÜBNAN’DA İŞGALE DEVAM EDECEK
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ABD ve İran arasındaki anlaşmada kritik konulardan biri olan lübnan ile ilgili konuştu. İsrail askerlerinin işgale devam edebileceği mesajını verdi. “Halkımızı korumak zorunda olduğumuz sürece, Güney Lübnan’daki güvenlik bölgesinde kalacağız. Bunun sebebi de gayet anlaşılır.” diye konuştu.

“LÜBNAN DEĞİL HİZBULLAH’LA SAVAŞIYORUZ”
Kudüs’te konuşan Netanyahu, İsrail’in Lübnan’la değil, Hizbullah’la savaştığını söyledi. Vekalet savaşı yürüttüğünü belirttiği Hizbullah’ın silahsızlandırılmasının ardından “Barış gelecek.” dedi.
“Lübnan’la bir savaşımız yok. Bizim yok olmamızı hedefleyen ve Lübnan’ı terörize eden Hizbullah’la savaşımız var. İran’ın bu vekil gücü artık bir tehdit olmaktan çıktığında, dağıtıldığında, silahsızlandırıldığında, evet Lübnan’la barış yapacağız. Bunu imzalamayı dört gözle bekliyorum.”
-NÜKLEER SİLAH İDDİASI
Netanyahu İran savaşını da savundu. Askeri müdahaleler olmasa İran’ın nükleer silahlara sahip olacağını iddia etti. Savaşın kazanımının İran’ın İsrail’i yok etmesinin önlenmesi olduğunu söyledi. Nükleer silahlara dair de vaatte bulundu. “Müzakerelerde ne olursa olsun, anlaşmayla ya da anlaşma olmadan. Size söz veriyorum, ben İsrail Başbakanı olduğum sürece İran asla nükleer silaha sahip olmayacak.” dedi.
“İRAN’DA ZAFER REJİM DEVRİLİNCE OLACAK”
İran’ın savaş sonrası toparlanamayabileceğini de iddia eden İsrail Başbakanı, rejimin başarısızlığı için koşulların yaratıldığını söyledi. “Gerçek zafer, İran halkı kendi kaderini kendi ellerine aldığında ve onları ve dünyanın geri kalanını terörize eden bu acımasız rejimi devirdiğinde gerçekleşecektir.” diye konuştu.
GAZZE’DEKİ İŞGALİ DE SAVUNDU
İsrail Başbakanı, Gazze’de ve Suriye’deki İsrail işgallerine de değindi. İşgalleri güvenlik bölgesi kurulması olarak savunan Netanyahu, İsrail’i korumak için bu adımların atılmasına devam edileceğini ifade etti.
