İran: “Nükleer denetim gibi bir plan yok”


ABD ve İran arasındaki anlaşmada en kritik madde her iki taraf için de elbette uranyum. 400 kilogramlık uranyum hala Tahran’da. İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi de konuya dair açıklamalarda bulundu.

Bekayi, “Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel Direktörü ile ne bir görüşme gerçekleştirdik ne de ABD’nin askeri saldırganlığı ve Siyonist rejimin saldırıları sonucu zarar gören İran’ın nükleer tesislerinin ajans tarafından denetlenmesine yönelik herhangi bir planımız bulunuyor. Temel olarak, bu konuda herhangi bir prosedür de mevcut değildir” dedi.

İran: Nükleer denetim gibi bir plan yok

“Uluslararası Atom Enerjisi Ajansı Genel Direktörü ile bir görüşme gerçekleştirmedik.” dedi. Yani yakın zamanda İran’ın elindeki uranyumun denetlenmesi beklenmiyor.

İranlı yetkili ayrıca dünyaya İran’ın, Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Antlaşması’na üye olduğunu hatırlatarak, “sürece tabii kalacağız” ifadesini kullandı.

İran: Nükleer denetim gibi bir plan yok

İranlı sözcü, “Nükleer Silahların Yayılmasının Önlenmesi Antlaşması’nın bir tarafı ve Güvence Denetimleri Anlaşması’na bağlı bir ülke olarak, mevcut süreci sürdürmeye devam edeceğiz ve mevcut sürecin oldukça net olduğunu düşünüyorum” diye konuştu.

İran: Nükleer denetim gibi bir plan yok

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü, İsviçre’deki toplantılarda uranyum konusunda ayrıntılı görüşmeler yapılmadığını belirtti ve “Ancak İsviçre’de yapılan toplantıda, Amerikan tarafının yalnızca genel çerçevede pozisyonlarını ifade etmesi dışında, nükleer meseleye ilişkin ayrıntılı bir görüşme yapılmadı. Onlar kendi pozisyonlarını ortaya koydu, biz de buna uygun yanıtı verdik” ifadelerini kullandı.



Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/wphaberbotu/public_html/wp-includes/functions.php on line 5493